Avada SEO
Afspraak maken

Blog2022-03-21T09:31:15+01:00

Groeistrategie

Hoe het allemaal begon…

CCompad Studio komt voort vanuit Compad Software welke al meer dan 25 jaar software ontwikkelt voor de bakkersbranche. Als bakkerijautomatiseerder mocht een webshop specifiek voor de bakker uiteraard niet ontbreken. Om de feilloos functioneerde webshop te combineren met oogstrelend design is in 2013 Compad Studio opgericht.

Naast het ontwerpen en realiseren van webshops voor de bakker hadden wij, van Compad Studio, ook als doel het merk Compad Software beter in de markt te zetten. Zeker in de begin jaren lag de focus met name op de versterken van het merk Compad Software en de producten Compad Bakkerij en V-Solution. Hiervoor hebben wij een strategie ontwikkelt en uitgevoerd, waarbij een nieuwe huisstijl is neergezet met een bijpassende website en promotiemateriaal. Zoals (verkoop)brochures, folders, beursmateriaal en reclamecampagne.

Kennis van zaken

Binnen ons team is er op het gebied van branding, social media en online marketing veel kennis aanwezig. Wij verzorgen naast de realisatie van websites en webshops ook beursstands, autoreclame, brochures, flyers ed. Dit doen wij oa voor bedrijven zoals Second Home Invest en Roltex Kassa.

Toch bleef de afgelopen jaren de focus voornamelijk op het realiseren van webshops. Wat nog eens extra versterkt werd door de coronapandemie. Hierdoor nam de vraag naar online verkoop kanalen toe.

Dit heeft ons geleerd dat veel ondernemers behoefte hebben aan een sterke creatieve partner, zoals Compad Studio. Een partner die veel werk uit handen kan nemen en meedenkt in oplossingen. Zo toveren onze grafisch vormgevers menig webshop om in de verschillende seizoenen van het jaar, zoals Kerst, Oud & Nieuw, Pasen etc.

Vanuit deze behoefte en de toenemende vraag vanuit de markt hebben wij besloten om Compad Studio te positioneren als een zelfstandige reclamestudio. Een reclamebureau dat zich niet alleen richt op webdesign, maar het volledige totaalconcept kan aanbieden binnen de regio Twente en voor de huidige bakkersbranche.

Bij deze belangrijke beslissing hoort uiteraard een groeistrategie.

Groeistrategie

Onze groeistrategie is gericht op een marktontwikkelingsstrategie. Waarbij we onze bestaande diensten die we al vele jaren succesvol leveren in de bakkersbranche uitrollen bij bedrijven in de regio.

Om gericht werk te maken van onze groei is het belangrijk om als eerste de doelgroep goed in kaart te brengen en de beste manier te vinden om deze groep te benaderen. Wij hebben in onze groeistrategie besloten om ons daarbij te richten op alle midden en klein bedrijven in de Regio Twente.

Uit ons onderzoek blijkt dat onze diensten wel ruimschoots bekent zijn bij de bakkersbedrijven door heel Nederland. Echter is gebleken dat Compad Studio binnen de regio Twente nog niet bekend is. Tijd voor verandering dus!

  • Duidelijke handelsnaam

    Compad Studio gaat verder onder de naam Compad Reclamestudio. De naam studio wordt door veel branches gebruikt, zoals fotostudio, nagelstudio ed. De naam Reclamestudio geeft een beter beeld van de diensten die er geleverd worden en is het in één opslag duidelijk wat we doen.

    Overwogen is om onder een geheel nieuwe naam verder te gaan, maar dit zou voor de bestaande klanten en op de gedane marketing een te grote impact hebben.

  • Verhuizing

    Een belangrijk doel in de groeistrategie is het aantrekken van meer regionale klanten in de regio Twente. Compad Studio is sinds 2013 in beeld bij bakkers door geheel Nederland en België. Maar in de eigen regio weten maar zeer weinig bedrijven van het bestaan van Compad Studio. Omdat dit te veranderen is er in 2021 een kantoorpand aangekocht op het kantorenpark Westermaat te Hengelo. Na een grondige verbouwing heeft Compad Studio haar intrek genomen in het zakelijke hart van Twente. Het kantorenpark Westermaat is het episch centrum van bedrijvigheid. Door de vele bedrijfsverzamelgebouwen in de directe omgeving zet Compad Reclamestudio zich midden in de belangstelling. Dit is een zeer belangrijke stap zo niet de belangrijkste in onze groeistrategie geweest. Dit was het startschot van onze campagne: “Als het niet bijzonder is, verkoop het niet”. In deze campagne staat branding in al onze uitingen centraal.

  • Logo/Branding

    Het logo is op een paar kleine details na niet veranderd. Dit om herkenbaarheid bij de bestaande doelgroep te behouden en daarnaast in lijn te houden met de beeldmerken van de andere bedrijfsonderdelen van Compad Software. Met als doel dat ook deze bedrijfsonderdelen in de toekomst elkaar blijven versterken.

  • Reclameuitingen

    Uiteraard zijn het nieuwe logo en de huisstijl terug te vinden in de uitstraling van het nieuwe kantoorpand aan de Demmersweg 92 te Hengelo. Ook de buitenreclame is geheel in stijl, net als de vlaggen voor het pand die geplaatst zullen gaan worden.

  • Website

    Middels een nieuwe website worden (toekomstige)klanten geïnformeerd over de reeds bestaande en nieuwe dienstverlening van Compad Reclamestudio. Want naast de bestaande diensten zoals webdesign, logo- en  huisstijlontwerp, vormgeving gaat compad Reclamestudio zich ook richten op zoekmachine optimalisatie.

  • Social media

    Reclame blijft mensenwerk. En daarom geven wij u graag een kijkje binnen onze reclamestudio en laten u kennis maken met ons creatieve team. Daarom posten wij regelmatig foto’s en video’s van ons team en wat hun zoal in het dagelijks (creatieve)leven bezig houdt op onze socials. Uiteraard vindt u op onze socials ook ons recent werk.

  • Folders/brochures

    Nu de nieuwe website gerealiseerd is wordt het tijd om de huidige brochure en drukwerk onder de loep te nemen en hiervoor nieuw materiaal te ontwikkelen. Ook hierbij geldt dat deze moeten aansluiten bij het nieuwe brandbook. Dit zodat deze herkenbaar zijn voor alle (potentiële)klanten.

  • Nieuwsbrieven

    Wie denkt dat nieuwsbrieven geweest zijn en niet meer gelezen worden heeft gelijk! Maar….net als bij iedere goede klantrelatie draait alles om aandacht. Met een slim marketing systeem kun je de klant die aandacht geven, die de klant verdient. Ook dit maakt een onderdeel uit van een goede groeistrategie.

Uit bovenstaande blijkt dat een reclamecampagne meer is dan alleen een advertentie of nieuwe website. Het is een langdurig traject, welke soms maanden zo niet jaren kan duren. Belangrijk hierin is dat je gedurende die tijd vast houdt aan je huisstijl en dat alle reclame uitingen hiermee overeenkomen.

Het is daarom essentieel dat de huisstijl wordt bewaakt door een specialist die er voor zorgt dat je op koers blijft en je investering niet verloren gaat. Wij gaan daarom graag deze uitdaging met je aan.

Categories: Ontwikkeling|
Ga naar de bovenkant